تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

فقر پرورش مهاجم، پاشنه آشیل لیگ| لیگ بی‌نماینده در تیم ملی!

  • کد خبر: ۱۳۳۴۰۲
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
فقر پرورش مهاجم، پاشنه آشیل لیگ| لیگ بی‌نماینده در تیم ملی!
لیگ داخلی هیچ نماینده‌ای در خط حمله تیم‌ملی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توجه به سابقه قبلی کی‌روش در تیم‌ملی کشورمان، همه علاقه‌مندان به فوتبال از علاقه او به بازیکن‌های لژیونر خبر دارند. پس اصلا اتفاق عجیبی نیست که شاکله اصلی ترکیب مدنظر این مربی پرتغالی را بازیکنانی تشکیل دهند که در لیگ‌های خارج از کشورمان حضور دارند. این موضوع به‌خصوص درباره مهاجمان و با درخشش نفراتی مانند مهدی طارمی در ترکیب لیگ‌های اروپایی، کاملا منطقی هم به نظر می‌رسد.

اما در این بین، اینکه در فهرست ۲۶ نفره تیم‌ملی حتی یک مهاجم از لیگ داخلی کشورمان حضور نداشته باشد، کمی دور از انتظار بود؛ موضوعی که زنگ خطری برای فوتبال باشگاهی ایران به شمار می‌رود و نشان از ضعف شدید لیگ‌برتر در پرورش گل‌زن‌های ششدانگ دارد.

محبی، آخرین مهاجم داخلی که خط خورد

تبدیل‌شدن به گل‌زن شماره یک استقلال، رسیدن به نخستین جام قهرمانی با این باشگاه و دعوت‌شدن به اردوی تیم‌ملی. این اواخر همه‌چیز برای محمد محبی رؤیایی پیش رفته بود؛ بازیکنی که با وجود دوری یک‌ساله از لیگ‌برتر، به‌سرعت توانست در تیم جدیدش جا بیفتد.

او به‌ظاهر بازیکن دل‌خواه مربیان پرتغالی نیز هست. زیرا ساپینتو از همان ابتدا او را در ترکیب اصلی قرار داده است و کی‌روش نیز از بین همه مهاجمان داخلی لیگ‌برتر، فقط روی دعوت این بازیکن به تیم‌ملی تأکید داشت. با این حال، بدترین خبر برای محبی، خارج‌شدن از فهرست نهایی اردوی ارزیابی فنی تیم‌ملی بود؛ اتفاقی که در روندی عجیب و نه‌چندان حرفه‌ای رقم خورده است. محبی پس از ترک سیرجان و بازگشت به تهران با جام قهرمانی، ناگهان متوجه شد که قرار نیست در اردوی این هفته تیم‌ملی حاضر شود.

او همراه دو هم‌تیمی دیگرش، یعنی مهدی مهدی‌پور و صالح حردانی، از فهرست کنار رفت. جالب اینکه برای اعلام این ماجرا، از منتشرکردن فهرست رسمی نیز خبری نبود تا بازیکنان درعمل با تماس تلفنی متوجه شوند که بخت حضور در جام‌جهانی قطر را از دست داده‌اند. اکنون از استقلال فقط حسینی، چشمی و جلالی در اردو هستند و محبی باید خودش را برای رفتن به تعطیلات آماده کند؛ تعطیلاتی که برای این بازیکن اصلا شیرین نخواهد بود.

زنگ خطر برای فوتبال ایران

با کناررفتن محبی از اردو، حتی یک مهاجم از لیگ‌برتر ایران نیز در جام‌جهانی قطر حاضر نخواهد بود. این اتفاق زنگ خطری بزرگ را برای فوتبال ایران به صدا درمی‌آورد. بی‌دلیل نیست که باشگاهی مثل پرسپولیس برای ترمیم خط حمله، به سراغ مهاجمان خارجی رفته است. پرسپولیس در سال‌های گذشته و به‌خصوص در زمان حضور برانکو و یحیی گل‌محمدی، کاملا از بازیکنان داخلی تشکیل شده بود.

چند بازیکن خارجی در این سال‌ها آمدند و رفتند، اما پرسپولیس در لیگ‌برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا جزو تیم‌هایی بود که از کمترین بازیکنان خارجی استفاده می‌کرد. اما این فصل کمبود مهاجم در لیگ‌برتر باعث شد تا یحیی ترک عادت کند و به سراغ منجیان خارجی برود. دیر یا زود باشگاه‌های دیگر نیز دست به چنین کاری می‌زنند. محبی آخرین امید مهاجمان لیگ‌برتر برای سهم‌داشتن از جام‌جهانی بود، اما نتوانست این جایگاه را حفظ کند.

افت ستاره‌ای مثل مهدی قائدی، نمایش‌های متوسط شهریار مغانلو برای سپاهان و همچنین داستان عجیب پیوستن کاوه رضایی به تراکتور بعد از جدایی از استقلال، موجب شده است کی‌روش فعلا اعتقادی به مهاجمان داخلی نداشته باشد. با توجه به قرارگرفتن مهدی طارمی در کناره‌های زمین در نقشه ایده‌آل کی‌روش، تیم‌ملی فقط با دو مهاجم مرکزی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌رود؛ سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد.

شاید بهتر بود بازیکن جوان‌تری مثل محبی، جلوتر از کریم تجربه بازی در جام را به‌دست بیاورد، اما کی‌روش همیشه به انصاری‌فرد علاقه داشته است و ترجیح می‌دهد از تجربه او در اردوی تیم‌ملی استفاده کند. در پایان جام‌جهانی، اما احتمالا دوران ملی انصاری‌فرد به پایان می‌رسد و پس از آن، محمد محبی یکی از بخت‌های جدی حضور در تیم خواهد بود. هرچند که ستاره‌های دیگری مثل اللهیار صیادمنش نیز می‌توانند آینده خط حمله تیم‌ملی را بسازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->